W czym znajdziemy zdrowe tłuszcze?

Home  >>  Dieta  >>  W czym znajdziemy zdrowe tłuszcze?

W czym znajdziemy zdrowe tłuszcze?

   Dieta   Grudzień 12, 2016  No Comments

Czy wszystkie tłuszcze są niezdrowe dla człowieka? Które z nich mogą usprawniać nasze myślenie, chronić prze chorobami serca? Co jeść, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym tekście. Zachęcamy do zapoznania się ze wskazówkami dotyczącymi zdrowych tłuszczów
w naszej codziennej diecie.

O czym należy pamiętać spożywając tłuszcze?
Niestety z uwagi na swoją wysoką kaloryczność tłuszcze prowadzą do otyłości i do zapadania na takie choroby cywilizacyjne jak cukrzyca, czy choroby serca. Dlaczego tak się dzieje? Tłuszcze trawione są przez nas zdecydowanie dłużej niż inne składniki pokarmowe, dlatego zapewniają duże poczucie sytości i odkładają się w organizmie. Podczas układania codziennego jadłospisu pamiętajmy, żeby ograniczyć spożywaniu smalcu, margaryny i zwykłego oleju. Zdaniem dietetyków powinno się zjadać tylko dwie łyżki tłuszczów dziennie.

Co zamiast niezdrowych tłuszczy?
W dzisiejszych czasach można nabyć wiele zdrowszych zamienników tłuszczy wykorzystywać je przygotowywania zdrowych, oryginalnych, nowoczesnych potraw. Spróbujmy przyzwyczaić się do smaku oleju kukurydzianego, z pestek dyni, z pestek winogron, sezamowego, orzechowego, lnianego, albo też z nasion czarnuszki. Pamiętajmy, że mniej spotykane oleje są odpowiednie przede wszystkim do przygotowywania sałatek, sosów, a nawet gotowania, ale raczej nie nadają się do tego, by używać ich do smażenia.

Jakie produkty żywnościowe zawierają zdrowe tłuszcze?
Ryby i owoce morza – to zdecydowanie źródło najzdrowszych tłuszczy nie tylko nasyconych, ale także niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu omega-3. Najwięcej zdrowych tłuszczy znajdziemy w makrelach, sardynkach, jak również bardziej szlachetnych rybach, do których zalicza się dorsze, czy halibuty.
– Jajka od kur z wolnego wybiegu – najlepiej wybierajmy te wiejskie, albo dostępne w sklepach, ale symbolem ,,omega-3” na opakowaniu.
– Orzechy laskowe, makadamia, nerkowce, pekan i pistacje – spożywając je dostarczamy organizmowi mnóstwo cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych, jak również białka, błonnika, witaminy E, witamin z grupy B oraz szereg składników mineralnych.

Pamiętamy, że do smażenia należy wykorzystywać wyłącznie tłuszcze nasycone np. masło klarowane, tłuszcz z kaczki, albo olej kokosowy. Jeśli chcecie postawić na zdrowe przekąski z dodatkiem naturalnych tłuszczy, postawcie na połówkę awokado, kilka oliwek, albo garstkę orzechów pekan.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *