Dobre jedzenie bez chemii

Home  >>  Dieta  >>  Dobre jedzenie bez chemii

Dobre jedzenie bez chemii

   Dieta   Lipiec 8, 2015  No Comments

Możliwe jest to aby dobrze i zdrowo odżywiała się twoja rodzina, nie zmieniając przy tym jakoś radykalnie ogólnej diety. Co należy zrobić? Wystarczy, że wprowadzimy kilka nowych, smacznych potraw i zrezygnujemy ze złych nawyków. Ograniczenie wszelkich konserwantów jest jak najbardziej wskazane i wszystkim wyjdzie na dobre. Co więc efektywnie możemy wprowadzić a czego powinniśmy zacząć unikać, robiąc korekty w naszym codziennym menu?

1) Zamiast wędliny – niestety różowa szynka, która ocieka wodą, na pewno nie została wyprodukowana bez środków chemicznych. Co w zamian takiej szynki? O wiele zdrowsze będzie upieczenie przez nas schabu, który później możemy wykorzystać na kanapki. Ale możemy również przygotować własny wegetariański pasztet, np. z soczewicy. Bowiem to warzywo jest idealnym źródłem białka i zawiera również sporo żelaza oraz kwas foliowy, które sprzyjają tworzeniu czerwonych krwinek. Jak zrobić taki pasztet? Aby zrobić taki pasztet z soczewicy należy szklankę czerwonej soczewicy zalać 500 ml wody i ugotować ją na papkę. Następnie 2 średnie marchewki i średnią cebulę kroimy w kostkę i przesmażamy warzywa na oleju. Warzywa doprawiamy solą, mielonym pieprzem białym, rozgniecionym przez praskę małym czosnkiem oraz curry. Gotowe przesmażone warzywa należy wymieszać teraz z ugotowaną na papkę soczewicą oraz 3 ugotowanymi na twardo 3 jajkami. Całość pieczemy teraz w keksówce wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 180 stopni, około 28-31 minut.
2). Zastąp kurczaka fasolą – raz w tygodniu powinniśmy definitywnie zrezygnować z mięsa. Więc zamiast konsumować tradycyjnego kurczaka możemy przygotować danie z fasolą. Fasola jest bogatszym źródłem białka i naprawdę w jej przypadku nie powinniśmy się obawiać właściwości wzdymających. Jak zrobić ciekawe danie z fasolą? Przygotowując taką fasolę powinniśmy ją namoczyć na noc, a rano zmienić wodę. Należy bardzo pamiętać, że wodę również zmieniamy po zagotowaniu się fasoli. Do takiej gotującej się fasoli dodajemy mielony kminek, a w przypadku gotowej potrawy majeranek, bowiem ułatwiają one trawienie. W sklepach można również kupić mało znane gatunki, np. fasolkę pinto (z bordowymi kropeczkami lub adzuki). To takie ogólne zasady dobrego przygotowania fasoli. Polecam też zrobienie fasolki z papryką. Aby zrobić to danie należy na początek szklankę białej fasoli namoczyć i rano ją ugotować. Następnie na patelni podsmażamy pokrojoną cebulę i czerwoną paprykę. Składniki doprawiamy solą i mielonym pieprzem białym i dusimy całość pod przykryciem na małym ogniu przez około 10-12 minut. Na koniec do podduszonej cebuli i papryki dodajemy ugotowaną fasolę i całość należy ze sobą wymieszać.
3). Kanapka bez masła – masło jest tłuszczem zwierzęcym i powinniśmy ograniczać jego spożycie. Czym więc możemy jeszcze posmarować kanapkę? Możemy przynajmniej raz w tygodniu używać masełka z dojrzałego awokado. Należy pamiętać, że jeżeli w sklepie nie uda się kupić bardzo dojrzałego tego typu masełka, możemy zawinąć je w gruby papier i przetrzymać w szafce (absolutnie nie w lodówce), wtedy szybko nam dojrzeje. Proponuje też przygotowanie pasty z awokado. Jak ją zrobić? Na początek należy dwa dojrzałe awokado przekroić na połowę i usunąć z nich pestki. Natomiast łyżką wyjmujemy miąższ. Następnie miąższ skrapiamy cytryną. Całość doprawiamy solą, przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz łyżką greckiego jogurtu. Na koniec należy składniki zmiksować i możemy już smarować gotową pastą grzanki lub kanapki. Również dobrze smakują na przykład z plasterkami jajka na twardo.
4). Słodkie przekąski – wiemy że w słodyczach są olbrzymie ilości cukru, którego nadmiar może powodować kłopoty ze zdrowiem, np. zaburza odporność, sprzyja próchnicy czy nadwadze. Sami więc możemy przygotować słodkie, zdrowe przekąski, które są źródłem m. in. białka i błonnika oraz ważnych składników mineralnych: magnezu, potasu czy witamin – A, D i E. Pierwszą przekąskę jaką proponuje to batony musli. Aby ją zrobić na początek powinniśmy utrzeć na tarce 4-5 jabłek, następnie wsypać do nich 3 szklanki płatków owsianych oraz po 3 czubate łyżki suszonej żurawiny, sezamu i rozdrobnionych orzechów. Następnie do tych składników dodajemy dużą szczyptę mielonego cynamonu, 2 czubate łyżki miodu oraz pianę ubitą z 3 białek. Teraz masę należy wymieszać i rozłożyć na pergaminie. Całość pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 27-31 minut. Gotową ostudzoną masę należy pokroić na batony.
5). Woda inaczej – należy pamiętać, że dobre nawilżenie jest koniecznością dla zdrowego organizmu oraz jego sił obronnych. Co jednak należy zrobić, kiedy nie jesteśmy przyzwyczajeni do picia wody? Powinniśmy w przypadku takich trudności zacząć picie małymi łykami szklanki wody, a potem stopniowo dwóch i zawsze wykonujemy tę czynność między posiłkami. Następnie do wody możemy dodawać pokrojoną w plasterki pomarańczę albo cytrynę. Woda nabierze wtedy cytrusowego aromatu i smaku. Również będzie smaczniejsza jeżeli dodamy do niej odrobinę soku z czarnego bzu lub aloesu, przez co dodatkowo wzmocnimy swój organizm.

Źródło: Scandale-Catering.pl – Dietetyczny Catering w Krakowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *