Dobre oblicze słodkości

Home  >>  Dieta  >>  Dobre oblicze słodkości

Dobre oblicze słodkości

   Dieta   Wrzesień 18, 2015  No Comments

Prawie każdy z nas zdaje sobie sprawę, że słodkości to przyjemność, z którą nie należy przesadzać. Słodycze zawierają bowiem cukry proste, które są jedną z głównych przyczyn nadwagi, otyłości i negatywnie wpływają na stan naszego uzębienia, powodując próchnicę. Czy istnieje coś takiego, jak zdrowe słodycze? Takie słodkości w zasadzie nie istnieją, choć można mówić o tych, których spożywanie jest mniej szkodliwe, lub ma nawet pewien pozytywny wpływ na ludzki organizm.

Skutki jedzenia słodyczy
W naszej codziennej diecie słodycze są zwykle wszechobecne i rzadko staramy się ograniczać w spożywaniu słodkich bułek, batonów, cukierków, dżemów i kremów czekoladowych. Warto zdać sobie sprawę z tego, że słodycze spożywane w dużych ilościach wpływają negatywnie na gospodarkę glukozy we krwi. Może to doprowadzić do powstania cukrzycy typu II, zwłaszcza u osób otyłych, lub z tendencją do zbytniego przybierania na wadze. Spożywając zbyt dużo słodyczy, gromadzimy namiar kalorii i nie mamy ochoty na spożywanie pełnowartościowych posiłków w ciągu dnia. Co więcej cukry ze słodkości przylepiając się do naszych zębów, stają się pożywką dla bakterii, co w efekcie prowadzi do stopniowej erozji szkliwa. Pamiętajmy również, że tłuszcze, kwasy tłuszczowe i nasycone występujące w ciastach i ciastkach, przyczyniają się w znacznym stopniu do podnoszenia poziomu cholesterolu, sprzyjają rozwojowi miażdżycy oraz chorób serca.

Sposoby na zdrowsze słodkości
Dla wielu osób unikanie codziennego spożywania słodyczy jest sporym wyzwaniem, jeszcze trudniej jest całkowicie wyeliminować słodkości z diety dziecka. Jeśli nie możemy obejść się bez słodyczy, wybierajmy chociaż te, które poza dużą ilością kalorii mają pewien pozytywny wpływ na nasz organizm. Do takich słodyczy należy czekolada, która zawiera magnez, potas, żelazo i wapń, dlatego warto mieć ją przy sobie, gdy zaczyna nam brakować energii, a nie możemy pozwolić sobie na pełnowartościowy posiłek. Sama czekolada zwykle nie może zastąpić naszego apetytu na słodkości, więc warto pomyśleć o zdrowszych zamiennikach dla cukierków, batoników i ciast. Aby nie mieć wciąż ochoty na coś słodkiego, jedzmy dużo owoców, bo dostarczają one naszemu organizmowi dużo węglowodanów w naturalnej postaci. Owoce można nie tylko świeże, ale i w postaci bakalii oraz łączyć je z migdałami i różnego rodzaju orzechami. Takie mieszanki możemy jadać np. na drugie śniadanie z niskokalorycznymi jogurtami, kefirami, jogurtami i serkami homogenizowanymi. Wielbicielom ciast i ciasteczek polecamy wykonywanie domowych wypieków z wykorzystaniem zdrowszej mąki żytniej, ziaren słonecznika i sezamu, które dosłodzimy naturalnym miodem. Dobrą alternatywą dla niezdrowych słodyczy będą też własnoręcznie przygotowane desery z owoców, galaretki ze świeżych owoców, sorbety owocowe, budynie, czy kisiele z domowym syropem owocowym, lub batony musli hand made. Warto wiedzieć, że cukry proste w słodyczach mają bardzo niekorzystny wpływ na pracę naszego organizmu, dlatego należy je spożywać ze zdrowym umiarem i szukać ich zdrowszych zamienników. Oczywiście zjedzony raz na jakiś czas batonik, czy lizak nie będzie zagrożeniem, ale trzeba pilnować, żeby objadanie się „złymi” słodkościami nie stało się naszą domeną i zgubnym nałogiem.

Zachowaj umiar: Scandale-Catering.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *