Śniadanie pełne energii

Home  >>  Dieta  >>  Śniadanie pełne energii

Śniadanie pełne energii

Zdaniem wielu osób jadanie śniadań jest na co dzień bardzo pracochłonne i powoduje nadmierny wzrost wagi ciała. Tymczasem badania naukowe pokazują, że właśnie ci, którzy rezygnują z codziennych, domowych śniadań mają większą tendencję do tycia. Jeśli chcecie przez cały dzień czuć się dobrze i być pełnymi energii, zjedzcie wartościowe śniadanie. Odżywcze śniadanie dobrze wpływa na kondycję naszego mózgu, a przy tym sprawia, że mamy mniejszą chęć na podjadanie szybkich i kalorycznych przekąsek w ciągu dnia. Badania dowodzą, że dzień bez śniadania zaczyna aż 10 milionów Polaków. Aby to zmienić, trzeba uzmysłowić sobie, dlaczego ten pierwszy posiłek w ciągu dnia jest taki ważny.

Co warto jeść na śniadanie?
Zdaniem specjalistów żywieniowych ilość energii pochodząca ze śniadania powinna stanowić około 25-30% dziennej porcji energii, jaką należy dostarczyć do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Odżywcze śniadanie dla osoby po 25. roku życia o niewielkiej aktywności fizycznej powinno zawierać np. do 600 kcal. Pamiętajmy, że podstawą zdrowego śniadania powinny być przede wszystkim węglowodany złożone. Ich doskonałym źródłem jest pełnoziarniste pieczywo, płatki owsiane czy zbożowe muesli. Tego rodzaju produkty posiadają niski indeks glikemiczny, a przy tym na dłużej dają nam uczucie sytości. Pełne energii śniadanie trudno też wyobrazić sobie bez pełnowartościowego białka, które występuje np. w chudym mleku, przetworach mlecznych, chudych wędlinach i jajkach. Oczywiście ważnym składnikiem zdrowego śniadania są też bogate w witaminy oraz błonnik pokarmowy warzywa i owoce.

Dlaczego zdrowe śniadanie to podstawa aktywnego dnia?
Po nocnej przerwie nasze organizmy potrzebują nowej dawki energii i składników odżywczych. Rankiem poziom glukozy we krwi jest bardzo niski i aby jak najszybciej go podwyższyć, trzeba zjeść pełne wartości i pożywne śniadanie. Skutki niejedzenia zdrowych śniadań bywają o wiele gorsze niż jesteśmy sobie w stanie to wyobrazić. Mogą wywoływać stany zapalne, uszkodzenie błony śluzowej żołądka i wrzody. Warto pamiętać o tym, że jedzenie pożywnych śniadań pozytywnie wpływa na kondycję naszego mózgu, pamięć oraz koncentrację. Jeśli będziemy spożywać śniadanie do godziny po przebudzeniu, możemy znacznie przyspieszyć przemianę materii i napędzić swój metabolizm, co sprzyja też utrzymaniu idealnej masy ciała. Smaczne i pożywne śniadanie wcale nie musi być skomplikowane i pracochłonne. Wystarczy zjeść miseczkę płatków owianych z dodatkiem mleka lub jogurtu z owcami i bakaliami. Zrobienie jajecznicy z pomidorem i szczypiorkiem jest bardzo proste, a jednocześnie smaczne i daje dużo energii. Jeśli macie kłopot z przyswojeniem obfitego śniadania nad ranem, przygotujcie sobie na szybko odżywczy koktajl owocowo-warzywny lub sałatkę z lekkim dressingiem. Wielu Polaków jada śniadania zbyt kaloryczne i ubogie w błonnik, co powoduje tycie i nie sprzyja dobremu samopoczuciu. Zadbajmy o to, żeby nie jeść na śniadanie byle czego, ale wprowadzać do swojej diety produkty pełnoziarniste, mleczne oraz porcję świeżych warzyw i owoców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *