Zamienniki cukru

Home  >>  Dieta  >>  Zamienniki cukru

Zamienniki cukru

   Dieta   Listopad 24, 2016  No Comments

Jak głosi popularny slogan reklamowy: ,,cukier krzepi”. W tym stwierdzeniu jest naprawdę sporo racji. W procesie rozkładania i przyswajania cukrów nasz organizm zyskuje znaczną ilość energii. Niestety wielu z nas spożywa wyłącznie niezbyt zdrowy cukier rafinowany, który prowadzi do zakwaszenia organizmu i znacznej utraty wapnia. Czy można jakoś poradzić sobie z codzienną chęcią słodzenia różnego rodzaju potraw? Oczywiście, że tak. Prostym sposobem na eliminację z organizmu takiego szkodliwego cukru, będzie umiejętne stosowanie cukrowych zamienników.
Co zamiast zwykłego cukru? Poznajcie kilka spośród jego zdrowszych zamienników:

Rośliny takie, jak zboża, strączki, a nawet warzywa – czy wiecie, że w trakcie przeżuwania stają się one coraz słodsze i w naturalny sposób dają nam uczucie przyjemnej słodyczy?

Świeże i suszone owoce – warto je spożywać, bo nie zawierają pustych kaloriii doskonale wspomagają odporność naszego organizmu. Do słodzenia wypieków najlepsze będą banany, daktyle, jabłka i gruszki. Do dań słodko-kwaśnych spróbujmy zastosować w roli ,,słodzika” suszone figi, śliwki, albo dobrze wszystkim znane rodzynki.

Naturalny miód – produkowany przez pszczoły jest wprawdzie dość kaloryczny, ale zawiera dobrze przyswajalne przez ludzki organizm fruktozę i glukozę. Pamiętajmy, że w miodzie znajdziemy także nieco składników mineralnych – czyli wapnia, fosforu, żelaza, magnezu, potasu, fluoru, kobaltu i jodu.

Syrop klonowy – to przezroczysty, żółtawy, gęsty sok pobierany z pnia klonu. Ten naturalny środek słodzący zawiera wiele soli mineralnych, witaminy z grupy B, niacynę, biotynę i kwas foliowy.

Syrop z agawy – produkowany jest z meksykańskich kaktusów. Jego smak z powodzeniem można przyrównać do rozrzedzonego miodu. Warto wiedzieć, że w agawie znajdują się spore ilości inuliny tzn. naturalnego probiotyku, który powoduje wzrost korzystnej flory przewodu pokarmowego i skutecznie obniża poziom cholesterolu.

Cukier brzozowy (ksylitol) – w smaku jest słodszy od białego cukru, ale zawiera nawet 40% kalorii mniej od niego. Dietetycy nazywają ksylitol ,,cukrem pięciowęglowym”, bo wykazuje on właściwości bakteriobójcze i zwiększa przyswajanie wapnia.

Stewia – produkowana jest ze świeżych, suszonych lub sproszkowanych liści rośliny o tej samej nazwie. Ten ,,słodzik” pochodzenia roślinnego zawiera wiele cennych witamin z grupy B, witaminę C, jak również minerały w postaci magnezu, chromu, wapnia, potasu, cynku, żelaza i selenu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *