Zdrowe, naturalne słodycze

Home  >>  Pomysł na...  >>  Zdrowe, naturalne słodycze

Zdrowe, naturalne słodycze

Z pojęciem słodyczy najczęściej kojarzą nam się gotowe żelki, cukierki, batony i ciastka, które chętnie kupujemy, a potem bez umiaru spożywamy między posiłkami. Niestety tak uwielbiane przez dzieci i dorosłych kupne słodkości zawierają szkodliwe dla zdrowia cukry proste. Okazuje się, że z wielu ogólnie dostępnych składników można przygotować naturalne słodycze, które świetnie smakują. Poznajcie kilka pomysłów na ,,słodkie” domowej roboty, którego nie zgani nawet Wasz własny dietetyk!

Jak gotowe słodycze wpływają na nasz organizm?

Spożywanie w dużych ilościach tradycyjnych słodyczy prowadzi do nadwagi i otyłości zwłaszcza u dzieci, które często są od nich wręcz uzależnione. Zawarte w słodyczach cukry proste zakłócają również naszą gospodarkę hormonalną i mogą przyczynić się do powstania cukrzycy typu 2. Niestety wielu z nas objadając się cukierkami czy batonami zapomina o tym, iż są one bardzo szkodliwe dla kondycji naszych zębów i znacznie zwiększają ryzyko rozwoju próchnicy. Szczególnie niekorzystne działanie na nasz organizm wykazuje tzw. pieczywo cukiernicze czyli dostępne w sklepach ciastka, batony i cukierki, które zawierają również tłuszcz cukierniczy. Ten składnik gotowych słodyczy jest bardzo przetworzony, zawiera szkodliwe dla zdrowia izomery trans i obniża poziom dobrego cholesterolu HDL na rzecz tego złego – cholesterolu LDL.

Jak przygotować zdrowe i niskokaloryczne słodycze?

Wbrew powszechnym przekonaniom przygotowanie zdrowych słodyczy w domowym zaciszu wcale nie jest pracochłonne i skomplikowane. Smacznym deserem dla dorosłego i dla dziecka będzie np. pieczone jabłko z miodem, rodzynkami i orzechami, albo własnoręcznie robioną pastą z sezamu (tahini). Jeśli szukacie zdrowej a przy tym wegetariańskiej alternatywy dla tłustego sernika z przepisu babci, przygotujcie ciasto z kaszą jaglaną albo tofurnik – oryginalny sernik z tofu i awokado. A co zrobić w sytuacji, gdy mamy wielką ochotę na coś słodkiego, ale brakuje nam czasu na przygotowanie ciasta według przepisu z kuchni wegańskiej czy wegetariańskiej? Do najprostszych zamienników kalorycznych, gotowych słodyczy zaliczają się świeże lub suszone owoce, które możemy spożywać w postaci nieprzetworzonej lub wykorzystywać jako składnik koktajli, kisieli i galaretek z owocami. Wprawdzie suszone owoce są dość kaloryczne, gdyż zawierają niewiele wody, znajdziemy w nich jednak witaminy, błonnik, magnez i żelazo. To zdecydowanie lepsze niż występujący w landrynkach, wafelkach i ciastkach ze sklepu 100% biały cukier w połączeniu ze sztucznymi barwnikami oraz aromatami.

Jeśli pragniecie by Wasze dziecko nie obżerało się tuczącymi ciastkami z paczki, przygotujcie wspólnie z nim domowe batoniki musli, orzechowe ciasteczka z mąki pełnoziarnistej albo niebanalne muffinki z marchewką i płatkami owsianymi. Wykonanie takich domowych słodyczy nie zajmie Wam więcej niż 30 minut, a będziecie mieć pewność, że podajecie przekąski z rozsądkiem i w trosce o zdrowie swoich najbliższych!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *